Jeżeli chcieliby Państwo otrzymać wzory formularzy aplikacyjnych, prosimy o przesłanie wiadomości z wybranymi kategoriami na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
KATEGORIE KONKURSOWE DLA WŁAŚCICIELI, ZARZĄDCÓW, INWESTORÓW, DEWELOPERÓW OBIEKTÓW HANDLOWYCH
UWAGA! Zgłoszenia obejmują działania podjęte w okresie w 2023 roku, a dla niektórych kategorii biznesowo-strategicznych w latach 2022-2023. Dokładne ramy czasowe podane są w opisie każdej kategorii i mogą się od siebie różnić.
ZAKRES: BIZNES I STRATEGIA OBIEKTÓW HANDLOWYCH
⇒ Nowy obiekt handlowy roku [rozwiń]
Kategoria dla nowootwartych obiektów handlowych: centrów handlowych, centrów wyprzedażowych, outletów, obiektów mixed-use. Aplikacja uwzględnia opis procesu deweloperskiego oraz efektywność ekonomiczną obiektu od dnia otwarcia.
RAMY CZASOWE: obiekty otwarte w latach 2022 / 2023
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: opis procesu deweloperskiego i wyzwań mu towarzyszących, architektura obiektu, pozycjonowanie obiektu, tenant mix, customer experience, odwiedzalność i zasięg, działania marketingowe, ESG. Do pełnej oceny aplikacji niezbędne jest podanie trendów zmian: FF, TO wyrażonego w % oraz NOI wyrażonego w % (Jury nie wymaga podawania wartości) oraz współczynnika OCR w %*. Dla obiektów otwartych pod koniec okresu obowiązywania aplikacji do rzetelnej oceny niezbędne jest podanie wymaganych danych biznesowych za minimum trzy miesiące od dnia otwarcia obiektu (np. dla obiektów otwartych w grudniu 2023 r. należy podać dane do końca marca 2024 r.).
* W przypadku braku wymienionych danych Jury przyzna 0 punktów za sekcję Aspekty biznesowe, co stanowi 22% całości punktacji za aplikację.
⇒ Obiekt handlowy roku – best performance [rozwiń]
Kategoria dla obiektów handlowych (centrów handlowych, wyprzedażowych, outletów, obiektów mixed-use), które wykazały się w minionym roku wysokimi parametrami efektywności ekonomicznej
RAMY CZASOWE: obiekty otwarte przed 2023 r., performance obiektu w latach 2022 / 2023
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: do pełnej oceny aplikacji niezbędne jest podanie trendów zmian: FF, TO wyrażonego w % oraz NOI wyrażonego w % (Jury nie wymaga podawania wartości) oraz współczynnika OCR w %*. Ponadto należy opisać wyróżniki w obszarach zarządczych, prośrodowiskowych, customer experience, ESG, pozycjonowania obiektu, tenant mix, odwiedzalności i zasięgu, działań marketingowych.
* W przypadku braku wymienionych danych Jury przyzna 0 punktów za sekcję Aspekty biznesowe, co stanowi 22% całości punktacji za aplikację.
⇒ Nowy park handlowy roku [rozwiń]
Kategoria dla nowootwartych retail parków.
RAMY CZASOWE: obiekty otwarte w latach 2022 / 2023
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: opis procesu deweloperskiego i wyzwań mu towarzyszących, architektura obiektu, tenant mix, odwiedzalność i zasięg, działania marketingowe. Do pełnej oceny aplikacji niezbędne jest podanie trendów zmian: FF, TO wyrażonego w % oraz NOI wyrażonego w % (Jury nie wymaga podawania wartości) oraz współczynnika OCR w %. Dla obiektów otwartych pod koniec okresu obowiązywania aplikacji do rzetelnej oceny niezbędne jest podanie wymaganych danych biznesowych za minimum trzy miesiące od dnia otwarcia obiektu (np. dla obiektów otwartych w grudniu 2023 r. należy podać dane do końca marca 2024 r.).
⇒ Park handlowy roku – best performance [rozwiń]
Kategoria dla retail parków, które wykazały się wysokimi parametrami efektywności ekonomicznej.
RAMY CZASOWE: obiekty otwarte przed rokiem 2023
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: do pełnej oceny aplikacji niezbędne jest podanie trendów zmian: FF, TO wyrażonego w % oraz NOI wyrażonego w % (Jury nie wymaga podawania wartości) oraz współczynnika OCR w %. Ponadto należy opisać wyróżniki w obszarach zarządczych, tenant mix, odwiedzalności i zasięgu, rozwiązaniach prokonsumenckich, prośrodowiskowch itp.
⇒ The biggest challenge [rozwiń]
Kategoria dotyczy problemu / wyzwania, z jakim musiał zmierzyć się obiekt handlowy oraz działań i inicjatyw podjętych w celu jego rozwiązania.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w latach 2022 / 2023
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: case study wyzwania, precyzyjne zdefiniowanie problemu / wyzwania oraz opis inicjatyw i podjętych działań, które doprowadziły do jego rozwiązania, wraz z założeniami i celami oraz wynikami ich realizacji. Podawane dane (jak np. zmiany FF, trend obrotów itp.) powinny obejmować minimum 3 miesiące.
⇒ Przebudowa / rozbudowa / modernizacja / rewitalizacja obiektu handlowego [rozwiń]
Kategoria dotyczy obiektów handlowych rozbudowanych / przebudowanych / modernizowanych / rewitalizowanych w obowiązującym w danej edycji okresie.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w latach 2022 / 2023
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: opis dokonanych zmian, tenant mixu, a także zmiany trendów wskaźników efektywności biznesowej i odwiedzalności przed i po: FF, TO wyrażonego w % oraz NOI wyrażonego w % (Jury nie wymaga podawania wartości) oraz współczynnika OCR w %*. Dla przebudów, rozbudów lub modernizacji, które zakończyły się pod koniec okresu obowiązywania danej edycji konkursu, należy podać dane za minimum 3 miesiące (np. dla obiektów ponownie otwartych w grudniu 2023 r., należy podać dane do końca marca 2024 r.).
* W przypadku braku wymienionych danych Jury przyzna 0 punktów za sekcję Aspekty biznesowe, co stanowi 22% całości punktacji za aplikację.
⇒ Rekomercjalizacja roku (zmiany w tenant mix) - NOWOŚĆ! [rozwiń]
Kategoria dotyczy opisu motywacji i dokonanych zmian w doborze / układzie najemców obiektu handlowego, ze wskazaniem wpływu zmian na funkcjonowanie i efektywność ekonomiczną obiektu.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w latach 2022 / 2023
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: motywacja dokonywanych zmian, ich zakres oraz wpływ na funkcjonowanie obiektu handlowego i jego efektywność ekonomiczną. Istotnym aspektem jest dołączenie planów powierzchni i zobrazowanie struktury najemców przed i po zmianach, a także przedstawienie rezultatów zmian za minimum 6 miesięcy.
⇒ Dyrektor roku obiektu handlowego [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podjętych przez dyrektora obiektu handlowego w obowiązującym w danej edycji okresie, wynikających z własnej inicjatywy i wpływających na całokształt funkcjonowania obiektu. Aplikacja nie powinna bazować na opisie realizacji KPI narzuconych przez firmę.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: w aplikacji istotne jest podkreślenie sukcesów i wyróżników dyrektora w aspektach biznesowych, zarządczych, zespołowych, prokonsumenckich, odwiedzalności oraz marketingu i PR. Należy opisać kluczowe realizacje wraz z danymi za okres obowiązywania danej edycji konkursu. Ocena w tej kategorii składa się z dwóch etapów: pierwszym z nich jest złożenie aplikacji konkursowej, kolejnym zaś rozmowa (online) z grupą reprezentacyjną Jury, bazująca na informacjach podanych w formularzu aplikacyjnym.
⇒ Osiągnięcia ESG roku - NOWOŚĆ! [rozwiń]
Kategoria dotyczy promocji najlepszych praktyk, ich kompleksowości i komplementarności w zakresie ESG (E-Środowisko, S-Społeczna odpowiedzialność, G-Ład korporacyjny), realizowanych w jednym obiekcie lub dla całego portfolio.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: opis strategii ESG, krótko- i długoterminowych celów oraz ich realizacji w ramach każdego z filarów
ZAKRES: MARKETING OBIEKTÓW HANDLOWYCH
⇒ Komunikacja ESG roku - NOWOŚĆ! [rozwiń]
Kategoria dotyczy komunikacji działań podjętych przez obiekt handlowy, budujących wizerunek organizacji i dobre relacje z otoczeniem w zakresie ESG (E-Środowisko, S-Społeczna odpowiedzialność, G-Ład korporacyjny). Dla powodzenia kampanii kluczowe jest określenie jej kontekstu, celu, grupy docelowej, kanałów komunikacji, narzędzi, ewentualnych partnerstw, harmonogramu oraz sposobu monitorowania efektów i ewaluacji.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: opis działań i strategii komunikacji, postawione cele oraz stopień ich realizacji, strategia komunikacji wizualnej, media mix
⇒ Wydarzenie roku (event) [rozwiń]
Kategoria dotyczy wydarzeń / serii wydarzeń zorganizowanych na terenie obiektu handlowego, których cel jest elementem szerszej strategii marketingowej i/lub biznesowej obiektu.
UWAGA! Kategoria ta nie jest przeznaczona dla ogólnodostępnych formatów licencyjnych.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: analiza budżetu wydarzenia, efektywności jego wykorzystania, kreatywności i skuteczności podejmowanych działań, postawione cele i stopień ich realizacji z uwzględnieniem wskaźników ROI, EMV oraz zmian footfallu (FF, FF średni bez eventu, FF r/r)
⇒ Kampania prosprzedażowa roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podejmowanych przez obiekty handlowe, których nadrzędnym celem jest zwiększenie sprzedaży na terenie obiektów. Kampania może obejmować działania podejmowane wspólnie z najemcami.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: kreatywność i skuteczność podejmowanych działań, postawione cele i stopień ich realizacji ze szczególnym uwzględnieniem zwrotu z inwestycji (ROI)
⇒ Kampania otwarcia / przebudowy / modernizacji roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podejmowanych przez obiekty, których celem jest poinformowanie zainteresowanych o otwarciu nowego obiektu handlowego oraz samej uroczystości otwarcia lub o jego rozbudowie, przebudowie bądź pracach modernizacyjnych prowadzonych w obiekcie, które z reguły oznaczają spore utrudnienia dla najemców i klientów.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
⇒ Marketing otwarcia dla retail parków [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podejmowanych przez retail parki, których celem jest poinformowanie zainteresowanych o otwarciu nowego obiektu handlowego oraz samej uroczystości otwarcia.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: ważnym elementem oceny kampanii jest analiza budżetu wydarzenia, efektywności jego wykorzystania, kreatywności i skuteczności podejmowanych działań
⇒ Kampania wizerunkowa roku [rozwiń]
Kategoria obejmuje działania podejmowane przez obiekty handlowe, składające się na szerszą strategię marketingową, których nadrzędnym celem było zbudowanie wśród grupy docelowej klientów pożądanego wizerunku marki. W kategorię wpisują się także działania związane z rebrandingiem oraz content marketingiem (działania pozycjonujące, magazyny, blogi itp.).
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: przeprowadzone badania, innowacyjność podejścia np. w kreacji, strategii komunikacyjnej, media-mixie, rozwiązania niestandardowe w obrębie kanałów komunikacji
⇒ Działania lojalizujące klientów - NOWOŚĆ! [rozwiń]
Kategoria obejmuje długofalowe działania podejmowane przez obiekt, mające na celu budowanie przywiązania klienta do obiektu, zapewnienie powrotu klientów do centrum, a także zwiększenie wartości koszyka zakupowego. W tej kategorii mogą być również zgłaszane aplikacje mobilne i programy lojalnościowe obiektu handlowego.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: kreatywność i skuteczność podejmowanych działań, postawione cele i stopień ich realizacji ze szczególnym uwzględnieniem (w zależności od postawionych celów): wartości koszyka klientów lojalnych vs. reszta, częstotliwości powrotów klienta do centrum, wartości paragonów, nakładów per capita, kosztu pozyskania klienta (miesięczny koszt prowadzenia działań vs. liczba klientów zlojalizowanych)
⇒ Działania roku w social media [rozwiń]
Kategoria obejmuje działania związane z prowadzeniem kanału/-ów obiektu handlowego w social media.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: kreatywność, innowacyjność, nieszablonowy pomysł, zasięgi, zaangażowanie odbiorców
⇒ Działania roku na rzecz lokalnej społeczności - NOWOŚĆ! [rozwiń]
Kategoria dotyczy dobrowolnych działań podejmowanych przez obiekty handlowe, uwzględniających interes społeczny, potrzeby lokalnej społeczności oraz relacje z różnymi grupami interesariuszy, będących elementem szerszej i długofalowej strategii marki. Efektywność strategii bazuje na budowaniu dialogu społecznego i porozumienia oraz na odpowiedzialności i dbałości o etykę postępowania. Celem tych działań nie jest realizacja celów biznesowych. Do działań związanych z odpowiedzialnością społeczną zaliczają się te zwracające uwagę na istotny problem społeczny i wynikające z niego zagrożenia. UWAGA! W tej kategorii nie powinny być zgłaszane działania charytatywne.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: analiza potrzeb i wyzwań dla lokalnej społeczności, na które odpowiedzią są prowadzone działania, opis działań wraz z opisem celów i stopniem ich realizacji, strategia komunikacji
⇒ Marketing manager roku obiektu handlowego [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podejmowanych przez marketing managera obiektu handlowego w okresie właściwym dla danej edycji. W aplikacji istotne jest podkreślenie sukcesów i wyróżników w aspektach marketingowych, a także zarządczych i zespołowych.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: opis strategii marketingowej i pozycjonowania obiektu oraz kluczowe działania marketingowe podjęte z inicjatywy marketing managera we właściwym dla danej edycji roku, osiągnięcia w zakresie PR, wpływ prowadzonych działań na performance obiektu/ów, współpraca z agencjami, obecność w sieci Ocena w tej kategorii składa się z dwóch etapów: pierwszym z nich jest złożenie aplikacji konkursowej, kolejnym zaś rozmowa (online) z grupą reprezentacyjną Jury, bazująca na informacjach podanych w formularzu aplikacyjnym.
⇒ B2B – działania na rzecz najemców [rozwiń]
Kategoria dotyczy działań podejmowanych i kierowanych do najemców obiektu handlowego, mających na celu wsparcie najemców oraz budowanie i umacnianie relacji na linii zarządca – najemca (tenant relationship management).
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: kreatywność i skuteczność podejmowanych działań, strategia prowadzonych działań, efektywność kosztowa, stopień realizacji celów w stosunku do założeń
⇒ The biggest challenge - NOWOŚĆ! [rozwiń]
Kategoria dotyczy problemu / wyzwania marketingowego, z jakim musiał zmierzyć się obiekt handlowy oraz działań i inicjatyw podjętych w celu jego rozwiązania.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: case study wyzwania, precyzyjne zdefiniowanie problemu / wyzwania oraz opis inicjatyw i podjętych działań, które doprowadziły do jego rozwiązania, wraz z założeniami i celami oraz wynikami ich realizacji (podawane dane powinny obejmować minimum 3 miesiące)
KATEGORIE KONKURSOWE DLA FIRM USŁUGOWYCH
Zgłoszenia obejmują działania podjęte w okresie od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2023 r.
ZAKRES: ROZWIĄZANIA I NOWE TECHNOLOGIE
⇒ Rozwiązania dla obiektów handlowych [rozwiń]
Kategoria dotyczy firm usługowych, które oferują / dostarczają lub wprowadziły na rynek innowacyjne rozwiązania / produkty dla obiektów handlowych.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: innowacyjność, kreatywność, cel wprowadzonych rozwiązań, skuteczność rozwiązania, KPI i stopień ich realizacji (w zależności od postawionych celów)
ZAKRES: AGENCJE
⇒ Agencja marketingowa / eventowa / PR roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy agencji, które prowadziły działalność na rzecz obiektów handlowych oraz wyróżniły się innowacyjnością i efektywnością prowadzonych działań. W aplikacji istotne są przede wszystkim kluczowe realizacje.
RAMY CZASOWE: działania prowadzone w 2023 roku
KRYTERIA OCENY I KLUCZOWE ASPEKTY: kreatywność, innowacyjność prowadzonych działań, strategia prowadzonych działań, aspekty biznesowe, kluczowe realizacje, marketing własny