|
Focus Mall Piotrków Trybunalski, Piotrków Trybunalski - Kulisy Focus Mall. Odkryj tajemnice centrum - NEPI Rockcastle Agencja marketingowa: Własny dział marketingu / Marketing & Communication Consultants sp. z o.o. Celem nadrzędnym kampanii PR zawsze jest budowanie pozytywnego wizerunku i zachowanie dobrych relacji z otoczeniem. Odejście od utartej ścieżki, przedstawienie nowej, ciekawej narracji w mediach oraz atrakcyjnego tematu z punktu widzenia dziennikarzy i odbiorców, stało się kluczem do sukcesu kampanii „Kulisy Focus Mall. Odkryj tajemnice centrum”. Jubileuszowe urodziny galerii stały się pretekstem do przybliżenia mieszkańcom regionu działania centrum pod kątem organizacyjno–technicznym – głównie jako budynku, który ma swoją historię, specyfikę a nad jego prawidłowym funkcjonowaniem czuwają profesjonaliści. Dzięki nagranym w centrum wyjątkowym wywiadom, pracownicy serwisów zabrali słuchaczy radia w niezwykłą podróż po nieznanych dla Klientów zakątkach galerii, takich jak dach, pompownia, BMS czy monitoring. Czytelnicy lokalnych mediów mogli poznać odpowiedzi na nurtujące ich pytania – skąd wiemy ile osób odwiedza galerię, którędy wjeżdżają eksponowane na pasażu samochody, co się dzieje po godzinach zamknięcia centrum? Współpraca z mediami była także okazją do przypomnienia mieszkańcom całego regionu o znaczeniu galerii dla lokalnej społeczności oraz dla miasta w kontekście rozwoju dzielnicy, w której jest zlokalizowana. W ramach krótkiej, ale intensywnej kampanii powstały: 4 emitowane w radiu unikatowe nagrania o pracy systemów bezpieczeństwa, 4 publikacje do portalu, 2 artykuły prasowe w tym rozkładówka z niepublikowanymi dotąd informacjami oraz posty na facebook’owych profilach mediów. Gościliśmy w porannej topowej audycji w radiu, a w ciągu 6 dni temat kampanii zajął łącznie blisko 50 minut czasu antenowego. Dzięki projektowi tematem jubileuszu zainteresowały się inne lokalne media. Ekwiwalent reklamowy kampanii wyniósł łącznie 33 302 zł. Podsumowaniem kampanii mogą być słowa jednego z mieszkańców miasta – „Dziękuję, teraz już wiem jak to się robi”. |
|
Domy Towarowe Wars Sawa Junior, Warszawa - Pasaż Wiecha. Kultura w samym centrum - Atrium Poland Real Estate Managment Sp. z o.o. Agencja marketingowa: Valkea Media sp. z o. o. Projekt „Pasaż Wiecha. Kultura w samym centrum” to innowacyjny koncept, doskonale dopasowany do specyficznego rodzaju centrum handlowego Wars Sawa Junior, jego wyjątkowej lokalizacji w samym sercu Warszawy oraz nawiązujący do historycznych wspomnień związanych z tym miejscem. To połączenie unikatowej strefy wydarzeń i relaksu, aspektów edukacyjnych i prospołecznych, rozrywki oraz miejsca spędzania wolnego czasu. To przykład niestandardowej współpracy z władzami miasta stołecznego Warszawy oraz wielu instytucji kultury i sztuki, który silnie wyróżnia się na tle działań konkurencyjnych. Projekt wpisuje się w najnowsze trendy działań miejskich związane z „odzyskiwaniem” przestrzeni zewnętrznych dla mieszkańców oraz nadawanie im nowej roli społecznej i użytkowej. Projekt promuje również postawy proekologiczne, wspomaga młode, mniejsze marki oraz rozwijających się artystów. To pierwszy krok do stworzenia długoterminowych działań centrum handlowego Wars Sawa Junior pozycjonujących galerię jako ważny i ceniony przez mieszkańców punkt na mapie Warszawy. |
|
Gemini Park, Tychy - Historia Mistrzów. 50 lat hokeja ligowego w Tychach - Gemini Holding Sp. z o.o. Agencja marketingowa: własny dział marketingu "Historia Mistrzów. 50 lat hokeja ligowego w Tychach (1969-2019)" to wyjątkowa wystawa, którą Gemini Park Tychy wspólnie z Muzeum Miejskim w Tychach przybliżyło mieszkańcom pół wieku tradycji hokeja w mieście. Wystawa zgromadziła kilkadziesiąt cennych eksponatów pochodzących z prywatnych kolekcji, a także dziesiątki zdjęć, które pierwszy raz ujrzały światło dzienne. Ekspozycja przypominała nie tylko historię, ale także inspirowała. Interaktywny charakter wystawy oraz jej przemyślany scenariusz zachęcał do zabawy i poznania tej dyscypliny sportu. Skupienie się natomiast na historii sprawiło, że wielu mieszkańców Tychów odbyło sentymentalną podróż w czasie, przypominając sobie sukcesy ulubionych drużyn. Pomogły w tym m.in. wyjęte z archiwum artykuły prasowe oraz trofea. Wystawa na 2 miesiące stała się ważnym elementem życia lokalnej społeczności, przyciągając zarówno kibiców hokejowych, jak również szkolne wycieczki, którym przez pryzmat tej historii opowiadano o mieście. Sama wystawa miała duży wpływ zarówno na postrzeganie Gemini Park - przypomnieliśmy o naszej społecznej roli w mieście, jak również na wyniki galerii, przyczyniając się do znacznego wzrostu footfall'u. Charakter wystawy oraz fakt, że została zaprojektowana z myślą o przestrzeni galerii, udowodnił, że centrum handlowe może być miejscem równie atrakcyjnym co muzeum, zwracając uwagę świata sportu, kultury i mediów, ale także fanów sportowych emocji, pokazując, hokej to globalna dyscyplina. |
|
Manufaktura, Łódź - Opera plenerowa "Człowiek z Manufaktury" - Apsys Polska Agencja marketingowa: TBWA Agnecja Kreatywna Wielka i niezwykle oryginalna kampania PR pierwszej na świecie opery o mieście “Człowiek z Manufaktury” zwróciła uwagę mediów i zwykłych odbiorców kultury na fascynującą historię miejsca, jakim jest Manufaktura, a wcześniej zakłady Poznańskiego, Marchlewskiego i Poltex. Dzięki kompleksowej, nieszablonowej promocji i wysokiemu poziomowi artystycznemu (udział gwiazd: Małgorzaty Walewskiej i Wojciecha Pszoniaka), opera trafiła do odbiorcy masowego i zyskała uznanie widzów, wszystkich mediów i krytyków. Było to unikatowe wydarzenie w skali kraju, żaden obiekt handlowy nie współpracował wcześniej w tak dużym zakresie ze sceną operową. Wyjątkowy projekt wymagał niestandardowych działań PR; zrezygnowano ze tradycyjnych narzędzi komunikacyjnych, stąd zamiast konferencji prasowej - „Bal u Poznańskiego” w pałacu założyciela; zamiast przedpremierowego briefingu - „Śniadanie Mistrzów” z udziałem twórców opery, spotkania z mediami w zrewitalizowanych wnętrzach fabryk Poznańskiego. Ponadto stały kontakt z mediami i ambienty, które intrygowały i podtrzymywały nieustannie zainteresowanie mediów. Podczas plenerowej premiery spektaklu w pierwszych rzędach zasiedli goście honorowi - włókniarze i włókniarki dawnych zakładów Poltex. Te działania – 5 konferencji prasowych, 7 briefingów, 5 ambientów, 43 informacje prasowe – dały spektakularny efekt PR-owym: 668 publikacji o AVE wartym 3 000 000 zł. Dzięki śmiałej i pomysłowej taktyce Manufaktura zaistniała w mediach dotychczas niedostępnych branży retail. Prestiżowe, media skupione wokół teatru, opery, muzyki, literatury i ogólnopolskie tytuły gospodarcze publikowały pozytywne materiały na temat projektu. Premiera plenerowa „Człowieka z Manufaktury” została nagrodzona nadzwyczajną Złotą Maską jako historyczne wydarzenie, natomiast kampania PR otrzymała główną nagrodę w kategorii MEDIA I KULTURA oraz srebro w kat. PR MIEJSCA, MIASTA LUB REGIONU prestiżowym konkursie „Złote Spinacze” organizowanym przez Związek Firm Public Relations. |