|
Plac Unii, Warszawa - Działania CSR - Plac Unii 2020 - CBRE Sp. z o.o. Agencja marketingowa: Agencja PR Ahava PR ; Agencja Kreatywna Q&A Communications ; Dom mediowy StarCom Plac Unii prowadził działania CSR wpisujące się w filozofię funkcjonowania obiektu, tj. promowanie ważnych społecznie wartości jak: ekologia, dobre nawyki żywieniowe, czy szacunek do innych kultur. Celem aktywności obiektu było nawiązanie dialogu z lokalną społecznością i pracownikami Centrum, aby zwrócić ich uwagę na najważniejsze i najpilniejsze wyzwania społeczne - potrzebę ochrony środowiska, nadmierny konsumpcjonizm, samotność ludzi, choroby cywilizacyjne i brak szacunku do innych kultur. Działania zaproponowane przez Plac Unii to odpowiedź na oczekiwania społeczne, aktywizujące i zmuszające do refleksji nad losem ludzi oraz naszej planety. W centrum organizowano takie eventy jak: cykl promujący ochronę środowiska #ZamiastZaMiasto, targi lokalnych producentów Mokotowskie Spotkania, spotkania edukacyjne dot. innych kultur Parę kroków do… oraz warsztaty zwracające uwagę na świadomą konsumpcję. Potwierdzeniem starań obiektu o zrównoważony rozwój jest certyfikat BREEAM In-Use. |
|
Galeria Katowicka, Katowice - Katowicka dla autyzmu - APSYS Polska Agencja marketingowa: Dział własny matketingu W myśl idei #CityLife, która od zawsze inspiruje Katowicką, wszyscy jesteśmy częścią miasta, razem je tworzymy, razem nadajemy mu rytm.#CityLife jest udziałem każdego – nie ma tu miejsca na dyskryminację, na spychanie trudnych tematów na margines. Katowicka odważnie sięgnęła po temat niepodejmowany dotąd przez obiekty handlowe w Polsce – temat barier przed jakimi stają osoby z ASD. Celem tego prekursorskiego projektu było ułatwienie funkcjonowania osobom z ASD w przestrzeni centrum handlowego oraz zwiększenie świadomości społecznej w zakresie ASD. Efekty akcji są spektakularne i długofalowe – cieszący się zainteresowaniem osób z ASD pokój wyciszenia, lokale przyjazne osobom z ASD i personel, który wie jak reagować na potrzeby klientów ze spektrum to realne i trwałe skutki tego projektu. Rozwój tego projektu jest naturalną konsekwencją proaktywnego podejścia Katowickiej - kolejne lata przyniosą kolejne ułatwienia dla osób z ASD. |
|
Galeria Sfera, Bielsko-Biała - Tlenodajnia - działania proekologiczne Galerii Sfera - Nampa Sp. o.o. Agencja marketingowa: Q&A Communications Galeria SFERA w ramach swojej strategii marketingowej „Spleciona z Tobą”, opierającej się na współpracy z wiarygodnymi, regionalnymi partnerami i realizowaniem inicjatyw skierowanych do lokalnej społeczności, które są odpowiedzią na potrzeby oraz problemy bielszczan, podejmują ważne tematy i wpisują się w aktualną sytuację stworzyła pierwszą w Polsce TLENODAJNIĘ. To przestrzeń coworkingowa i edukacyjna, w której można oddychać czystym powietrzem. Miejsce, w którym znajdują się oczyszczające powietrze rośliny to efekt współpracy z Fundacją Ekologiczną ARKA oraz jednym z najemców - kwiaciarnią SofiFlora. To nie tylko przestrzeń, w której można pracować, ale i miejsce, w którym odbywają się warsztaty edukacyjne, podczas których dzieci i młodzież uczą się na temat smogu oraz poznają sposoby na radzenie sobie z nim. |
|
Galeria Solna, Inowrocław - Zielony Zakątek - utworzenie ekostrefy z sensorycznym ogrodem i pasieką edukacyjną - EPP Sp. z o.o. Agencja marketingowa: własny dział marketingu Geneza powstania Zielonego Zakątka – wyjątkowej ekostrefy z ogrodem sensorycznym i edukacyjną pasieką – jest nietypowa. Pomysł na zrewitalizowanie nieużytkowanego pasa zieleni przy Galerii Solnej był odpowiedzią na akty wandalizmu, do których dochodziło w jego pobliżu. Postanowiliśmy, poprzez metamorfozę otoczenia, dokonać rewitalizacji społecznej. Udało się! Zarośnięty pas zieleni przemienił się w piękny ogród, gdzie wśród szumiących traw i miododajnych roślin swój dom znalazło przeszło 150 tys. pszczół. W Zielonym Zakątku prowadzone są żywe lekcje przyrody i warsztaty pszczelarskie dla dzieci. Przewidzieliśmy także zajęcia z jogi i mindfulness. Klienci i pracownicy Galerii Solnej zyskali zielone miejsce, w którym mogą odciąć się od miejskiego gwaru i tłoku. W funkcjonowanie Zakątka zaangażowaliśmy też naszych najemców. Mogą oni bez ograniczeń korzystać z jego dobrodziejstw – relaksować się w nim podczas przerw, pielęgnować rośliny, a na lunch zjadać warzywa prosto z krzaczka. |
|
Lublin Plaza, Lublin - Teatr Andersena w Lublin Plaza - Klepierre Management Polska Sp. z o.o. Agencja marketingowa: bd Centrum Lublin Plaza i Teatr im. Hansa Christiana Andersena wspólnie stworzyły wyjątkowe wydarzenie edukacyjne, skierowane do najmłodszej grupy odbiorców oraz ich rodziców. Kontakt ze sztuką ma pozytywny wpływ na rozwój wyobraźni dziecka oraz myślenia abstrakcyjnego, jest również ważnym elementem rozwoju emocjonalnego oraz społecznego. Dlatego też galeria Lublin Plaza zdecydowała się zaangażować w świętowanie jubileuszu istnienia tak ważnej dla lokalnej społeczności instytucji, jaką jest lubelski Teatr im. H. Ch. Andersena. Wydarzenie było niepowtarzalną okazją do poznania teatru od podszewki. Dzieci wcieliły się w rolę nie tylko widzów, ale też twórców lalek, reżyserów, projektantów kostiumów, aktorów, a oprócz tego miały możliwość aktywnego uczestnictwa w warsztatach kreatywnych. W galerii utworzono też specjalną przestrzeń, gdzie najmłodsi i ich rodzice mogli „zajrzeć za kulisy” życia teatru i wyjść z pamiątkowym selfie w unikatowych kostiumach z prawdziwych sztuk teatralnych. |
|
Galeria Klif, Gdynia - "Z miłości do Gdyni" - Zagłosuj na współczesnych bohaterów miasta! - Cushman & Wakefield Polska Trading Sp. z o.o. Agencja marketingowa: własny dział marketingu Akcja społeczna „Z miłości do Gdyni” została zainicjowana przez Galerię Klif. Nagrodzono w niej 10 bohaterów Gdyni, wybranych w otwartym plebiscycie, w którym oddano aż 95 tys. głosów. Uroczystej Gali finałowej towarzyszyło otwarcie wystawy „Bohaterowie Gdyni”, zorganizowanej przez Muzeum Miasta Gdyni. Akcja promowała lokalny patriotyzm, wyróżniła społecznych bohaterów dnia codziennego i wzmocniła związek Galerii Klif z Gdynią. Do konkursu zostały zgłoszone 72 osoby z całej Gdyni. Codziennie oddawano po 8 tysięcy głosów. Patronat nad akcją objął Prezydent Miasta Gdyni Wojciech Szczurek, a partnerem zostało Muzeum Miasta Gdyni. Patronat medialny objęły wydawnictwo Polska Press oraz redakcja „Dziennika Bałtyckiego”. Nagrody dla bohaterów o łącznej wartości 10 tys. zł ufundowała Galeria Klif, a upominki – partnerzy konkursu. Akcję, promowali współorganizatorzy konkursu: Dziennik Bałtycki, portal gdynia.naszemiasto.pl, portal miejski gdynia.pl oraz Muzeum Miasta Gdyni. Szeroka kampania reklamowa Galerii Klif obejmowała: ambient, kampanię digitalową, radio i OOH. |
|
Centra Handlowe Auchan, Bielany Wrocławskie, Rumia, Gdańsk, Poczesna, Białystok, Bielsko-Biała, Poznań, Swadzim - Carbon Neutral, Territory Positive (C- T+) - Ceetrus Poland Sp. z o.o. Agencja marketingowa: Ceetrus Polska we współpracy z fundacjami, stowarzyszeniami oraz agencjami reklamowymi Ceetrus Polska opiera swoją strategię zrównoważonego rozwoju na dwóch kluczowych założeniach Carbon Neutral C – oraz Territory Positive T+. Pierwszy z nich to odpowiedź na zachodzące zmiany klimatu, drugi – na potrzeby lokalnych społeczności. Zgodnie z założeniem Carbon Neutral C – Ceetrus kładzie duży nacisk na to, aby codzienne funkcjonowanie centrów handlowych miało jak najmniejszy negatywny wpływ na środowisko. W tym celu wprowadziła do obiektów m.in. efektywne zarządzanie zużyciem energii elektrycznej i wody, wprowadza energooszczędne oświetlenie LED oraz prowadzi segregację odpadów, umożliwiająca odzyskanie części surowców. Firma promuje również zielony transport, rozwijając na parkingach swoich obiektów sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych, czy budując wiaty rowerowe, a w większości obiektów samoobsługowe stacje naprawy rowerów. W ramach działań z zakresu Territory Positive T+ firma przebudowuje i odnawia istniejące obiekty. Efektem modernizacji jest lepsze dopasowanie obiektów do potrzeb klienta i otoczenia, poprzez wprowadzenie licznych udogodnień, takich jak pokoje rodziców z dziećmi, bezpłatne wewnętrzne i zewnętrzne place zabaw dla dzieci czy bezpłatne WiFi i miejsca do wspólnej pracy, z których mogą korzystać lokalni przedsiębiorcy. W centrach i galeriach handlowych zarządzanych przez Ceetrus cyklicznie organizowane są wydarzenia łączące lokalną społeczność, a także promujące kulturę, naukę i ekologiczny styl życia. |
|
Galeria Kazimierz, Kraków - Teatr Dla Dzieci Krakowskich Szpitali i stoisko charytatywne - Invesco Real Estate Agencja marketingowa: DNA Group Galeria Kazimierz przy współpracy z Teatrem Bagatela zrealizowała szczytną akcję pod hasłem „Teatr dla Dzieci krakowskich szpitali”. Inicjatywa miała na celu przede wszystkim wprowadzić radość i dać możliwość obcowania ze sztuką na oddziałach dziecięcych. Aktorzy teatru przygotowali wyjątkowe, świąteczne widowisko pt. „Królowa Śniegu”, w którym główną rolę gra popularna aktorka Magdalena Walach. Ponadto centrum handlowe zachęcało do pomocy potrzebującym także swoich klientów. Do 23 grudnia w Galerii Kazimierz działało specjalne stoisko z prezentami bożonarodzeniowymi. Część dochodu z ich sprzedaży zostało przeznaczone na pomoc charytatywną osobom walczącym z przeciwnościami losu. |
|
Złote Tarasy, Warszawa - Akademia Kariery na Złotej - Złote Tarasy Warsaw III S.Á R.L. Spółka Jawna Agencja marketingowa: HumanAd ,,Akademia Kariery na Złotej” to pionierski projekt zrealizowany przez CH Złote Tarasy. Wspierając młodych ludzi poszukujących pracy oraz osoby chcące powrócić na ścieżkę kariery po dłuższej nieobecności, centrum handlowe zorganizowało cykl spotkań ze specjalistami branży HR. W trakcie konsultacji, uczestnicy poszerzali swoją wiedzę na temat rynku i prawa pracy, uczyli się jak poprawnie napisać CV i zaprezentować się na rozmowie rekrutacyjnej oraz mieli szansę wygrać trzymiesięczny, płatny staż w jednej z pięciu firm partnerskich. Jako partnerzy medialni projektu, przystąpili pracuj.pl oraz radio Złote Przeboje. Partnerami merytorycznymi zostali: Volvo Truck, BIC, Cushman & Wakefield, Good Year, Arena Tax. |
|
Złote Tarasy, Warszawa - Złote Tajemnice - Złote Tarasy Warsaw III S.Á R.L. Spółka Jawna Agencja marketingowa: HumanAd Złote Tajemnice to cykl wykładów na tematy związane z szeroko pojętą kryminologią i kryminalistyką, podczas których przemycana była wiedza z zakresu – jak nie zostać ofiarą przestępstwa. To także fabularna gra logiczna online, w której podobne komunikaty były uwzględniane. To także nieszablonowa, unikalna komunikacja oraz budowanie postawy Złotych Tarasów, jako centrum odpowiedzialnego społecznie w sposób do tej pory niespotykany oraz dotykanie niedotkniętyh do tej pory tematów. |
|
Galeria Łomianki, Łomianki - Punkt Adopcji Roślin - Ceetrus Polska Sp. z o.o. Agencja marketingowa: własny dział marketingu Galeria Łomianki to obiekt przyjazny zieleni i naturze, dlatego szuka wciąż nowych koncepcji działań, które mogłyby realizować ideę życia w stylu eko – nie tylko w ramach pojedynczych eventów. Zamiast wynoszenia niechcianych roślin na śmietnik, zaproponowała klientom skorzystanie z Punktu Adopcji Roślin, który stał się prawdziwym hitem i na stałe zagościł w Galerii Łomianki, integrując lokalną społeczność i wnosząc nieco zieleni do domów klientów. |
|
Galeria Łomianki, Łomianki - Zbiórka rowerów - Ceetrus Polska Sp. z o.o. Agencja marketingowa: własny dział marketingu Zbiórka rowerów, sprzętu rowerowego oraz części i akcesoriów to cykliczna akcja Galerii Łomianki na rzecz Stowarzyszenia Mierz Wysoko. Stanowi nie tylko działalnie o charakterze „zero waste”, ale też pomoc dla potrzebujących oraz formę integracji lokalnej społeczności. Jednodniowe wydarzenie organizowane jest od maja 2018 roku – wiosną i jesienią. W dniu zbiórki przedstawiciele stowarzyszenia Mierz Wysoko otwierają „mobilny warsztat rowerowy”, w ramach którego darczyńcy, w ramach podziękowań, mogą skorzystać z drobnych napraw swojego sprzętu. Organizacja zajmuje się wpieraniem młodzieży z warszawskiej Pragi Północ w rozwoju i wykorzystywaniu ich potencjału, między innymi prowadząc warsztat rowerowy, w którym podopieczni mają możliwość majsterkowania i konstruowania swoich własnych jednośladów. |
|
Galeria Mazovia Płock - Mazovia oczyszcza powietrze - Katherine Sp. z o.o. Agencja marketingowa: Q&A Communications Sp. z o.o. sp. k. Galeria MAZOVIA w ramach swojej strategii marketingowej „Więcej Radości” oraz działań społecznej odpowiedzialności biznesu edukuje Płocczan, jak działać proekologicznie. Zwraca uwagę zarówno na aspekty związane z troską o czyste powietrze przy jednoczesnej promocji zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. |
|
44 obiekty - Nie bądź plastik - Firma Reklamowa Kuc Agencja marketingowa: Firma Reklamowa Kuc / Plus Communication Idea less waste zyskuje na znaczeniu i zarządcy obiektów komercyjnych oraz ich najemcy wiedzą, że nie unikną eliminacji plastikowych opakowań. W ten trend wpisuje się ogólnopolska kampania non profit „Nie bądź plastik”, którą jesienią 2019 r. żyło środowisko centrów handlowych. Związana z nim Firma Reklamowa Kuc ideę ubrała w słowa i obrazy, a materiały do kampanii udostępniła pro bono, co stanowiło dodatkową zachętę. Podstawowym założeniem projektu „Nie bądź plastik” jest edukacja poprzez zwiększenie świadomości zagrożeń płynących z bezrefleksyjnego użytkowania jednorazowych opakowań. Kampania to uprzejmy apel do klientów, ale też zaproszenie najemców do wspólnych działań, które są korzystne dla środowiska, a przy tym również dla wizerunku. Ta niemająca precedensu demonstracja ekoodpowiedzialności powiodła się, gdyż w pierwszym etapie wzięło w niej udział około 50 centrów i partnerów. Ponad podziałami, dla wspólnej idei, która brzmi: „Nie bądź plastik”. Kampanio, trwaj! |
|
Centrum Handlowe Wroclavia, Wrocław - Better Places 2030 - Unibail-Rodamco-Westfield Agencja marketingowa: Arena Media / Expansja Advertising / Fabryka Idei / Big Band Events Wroclavia społeczną odpowiedzialność biznesu traktuje jako jeden z podstawowych obszarów działania. Na co dzień wcielamy w życie założenia strategii Better Places 2030, która przyświeca całej grupie Unibail-Rodamco-Westfield, dostosowując ją do naszego otoczenia i lokalnej specyfiki Wroclavii. W akcjach CSR, które przeprowadziliśmy w 2019 r. wzięło udział blisko 20 tys. osób. Zasięg kampanii online wyniósł prawie 5 mln, a niemal 700 tys. osób miało możliwość zapoznania się z komunikatami, które eksponowaliśmy w centrum. Dokładamy wszelkich starań, aby wywrzeć pozytywny wpływ na otoczenie. Odpowiadamy na potrzeby społeczności lokalnej i budujemy dobre relacje z naszymi sąsiadami. Działania w obszarze CSR wpływają pozytywnie na realizację naszych celów biznesowych. Pozytywny wizerunek i większa rozpoznawalność marki, towarzyszące działaniom związanym ze społeczną odpowiedzialnością, wpływają bezpośrednio na frekwencję w centrum, która na przestrzeni ostatnich dwóch lat stale rosła. |
|
Hala Koszyki, Warszawa - Klasyka na Koszykach - GPRE PROPERTY MANAGEMENT Sp. z o.o. Agencja marketingowa: Fundacja Julian Cochran Foundation Długofalowa strategia CSR Hali Koszyki zakłada edukację kulturalną w różnych formach. „Koszyki” są miejscem degustacji efektów sztuki kulinarnej, ale również dostępną dla wszystkich sceną koncertów, wystaw malarstwa, fotografii i plakatu. "Warszawski tygiel" - brandowy claim Koszyków definiuje różnorodność, energię i pasję z jaką "serwuje się" tu strawę dla ciała i dla ducha. Sztandarowy projekt CSR: „Klasyka na Koszykach” – to pierwszy w Polsce cykl bezpłatnych koncertów muzyki klasycznej w przestrzeni komercyjnej. Niedzielne popołudnie stwarza możliwość, aby wyrafinowany koneser, zagorzały meloman, rodzic z dzieckiem, przypadkowy przechodzień czy po prostu gość restauracji zlokalizowanej w Koszykach – miał okazję usłyszeć wykonania muzyki klasycznej przez zaproszonych muzyków. Koncerty w Hali przełamują stereotypy i udowadniają, że „klasyka” może towarzyszyć każdemu, w każdej sytuacji. Ta niecodzienna możliwość bliskiego obcowania z muzyką, w tak „codziennym” miejscu przekonuje publiczność, że ten pozornie trudny gatunek muzyki jest dla wszystkich. Wartość edukacyjna cyklu jest nieoceniona. Promowanie utworów muzyki klasycznej we wnętrzach Hali Koszyki tworzy zupełnie nowe emocje - inne niż w tradycyjnych salach koncertowych. Klasyka na Koszykach umożliwia bliski kontakt widowni z artystami. Swobodna atmosfera recitali sprawia, że goście Hali Koszyki chętniej uczestniczą w wydarzeniu, poszerzając zainteresowanie muzyką klasyczną. Ponadto koncerty te swoją formą wychodzą poza utarte schematy i stereotypy. Artyści przed każdym utworem przekazują swoją wiedzę dotyczącą kompozytora czy historii powstania danego dzieła. "Klasyka na Koszykach" to projekt Hali Koszyki współtworzony z Fundacją Julian Cochran Foundation. Doceniając wkład “Klasyki na Koszykach” w edukację muzyczną, Filharmonia Narodowa w Warszawie w 2019 roku stała się Partnerem Honorowym Wydarzenia. W tym samym roku Projekt został nominowany do Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. |