⇒ DLA SIECI HANDLOWYCH
⇒ DLA OBIEKTÓW HANDLOWYCH
KATEGORIE KONKURSOWE DLA SIECI HANDLOWYCH
Zgłoszenia obejmują działania podjęte w okresie od 1 stycznia 2017 do 31 grudnia 2018 r. za wyjątkiem kategorii Nowa Sieć Handlowa Roku, która obejmuje sieci handlowe, które weszły na polski rynek w 2018 roku.
SIECI HANDLOWE
⇒ Nowa Sieć Handlowa Roku [rozwiń]
Kategoria konkursowa skierowana do sieci handlowych, które w okresie między 1 stycznia 2018 r. a 31 grudnia 2018 r. otworzyły pierwszy punkt handlowy, usługowy lub rozrywkowy na terenie Polski.
⇒ Sieć Handlowa Roku – best performance [rozwiń]
Kategoria skierowana do sieci handlowych, które w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. wyróżniły się na tle innych sieci innowacyjnym podejściem, największą efektywnością czy najlepszymi osiągniętymi w swojej kategorii rezultatami podjętych działań.
⇒ Ekspansja Sieci Handlowej Roku [rozwiń]
Kategoria obejmuje sieci handlowe, które w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. wyróżniły się znacznym wzrostem liczby sklepów otwartych na terenie kraju lub zagranicą oraz znaczącym wzrostem czynników efektywności sklepów w kraju lub zagranicą.
MARKETING SIECI HANDLOWYCH
⇒ Program Lojalnościowy Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy działań podjętych przez sieć handlową w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., służących budowaniu i podtrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami oraz zwiększenia efektywności sprzedaży produktu lub usługi.
⇒ Magazyn Sieci Handlowej Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy sieci handlowych, które w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. wydawały magazyn dla swoich klientów, będący elementem szerszej strategii marketingowej/biznesowej. Do konkursu mogą być zgłaszane publikacje zarówno drukowane, jak i ukazujące się wyłącznie online. Jury w ocenie magazynu bierze pod uwagę m.in.: jakość wydania, merytorykę, dopasowanie koncepcji i zawartości do grupy docelowej, ekspozycję produktów, efektywność kosztową.
⇒ Kampania Internetowa Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy sieci handlowych, które w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. prowadziły aktywną kampanię internetową. Kategoria nie dotyczy długofalowego prowadzenia kanału w social-media.
⇒ Rebranding Sieci Handlowej Roku [rozwiń]
Kategoria konkursowa skierowana do sieci handlowych, które w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. dokonały znaczących zmian w koncepcji, strategii lub wizerunku marki.
⇒ Kampania Employer Branding Roku [rozwiń]
Kategoria obejmuje strategię i działania podjęte przez sieć handlową w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. na rzecz stworzenia wizerunku atrakcyjnego pracodawcy, skierowane do potencjalnych pracowników.
DZIAŁANIA I STRATEGIA CSR SIECI HANDLOWYCH
⇒ Działania i strategia CSR Sieci Handlowej Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy dobrowolnych działań podejmowanych przez sieć handlową w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., uwzględniających interes społeczny, ochronę środowiska oraz relacje z różnymi grupami interesariuszy, będących elementem szerszej i długofalowej strategii marki. Efektywność strategii bazuje na budowaniu dialogu społecznego i porozumienia oraz na odpowiedzialności i dbałości o etykę postępowania. Celem działań CSR nie jest realizacja celów biznesowych. Do działań związanych z odpowiedzialnością społeczną zaliczają się te zwracające uwagę na istotny problem społeczny i wynikające z niego zagrożenia. Do działań CSR nie należą akcje charytatywne.
KATEGORIE KONKURSOWE DLA OBIEKTÓW HANDLOWYCH
Zgłoszenia obejmują działania podjęte w okresie od 1 stycznia 2017 do 31 grudnia 2018 r., za wyjątkiem kategorii Nowe Centrum Handlowe Roku /Nowy Park Handlowy Roku /Nowe Centrum Wyprzedażowe Roku, która obejmuje obiekty otwarte w 2018 roku.
KATEGORIE OGÓLNE DLA OBIEKTÓW HANDLOWYCH
⇒ Rewitalizacja Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy obiektów zrewitalizowanych w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., które wyróżniły się innowacyjnym konceptem, nowatorskim podejściem do rewitalizowanego obiektu oraz jego otoczenia, ciekawym sposobem wkomponowania go w istniejącą tkankę miejską lub innowacyjnością zastosowanych rozwiązań.
MARKETING OBIEKTÓW HANDLOWYCH
⇒ Kampania Public Relations Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podjętych przez obiekt handlowy w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., w celu kreowania pożądanego wizerunku obiektu handlowego, budujących relacje pomiędzy centrum handlowym a różnymi grupami zainteresowanych znajdującymi się w jego otoczeniu biznesowym: klientami, władzami lokalnymi, partnerami biznesowymi, kontrahentami etc. poprzez przekazywanie informacji do otoczenia przy użyciu mediów.
⇒ Wydarzenie Roku (Event) [rozwiń]
Kategoria dotyczy wydarzeń zorganizowanych na terenie obiektu handlowego w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., których cel jest elementem szerszej strategii marketingowej i/lub biznesowej centrum.
⇒ Kampania Prosprzedażowa Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podejmowanych przez obiekt handlowy w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., których nadrzędnym celem jest zwiększenie sprzedaży na terenie centrum. Kampania może obejmować działania podejmowane wspólnie z najemcami. Istotnym elementem oceny efektywności kampanii jest analiza zwrotu z inwestycji (ROI).
⇒ Kampania Otwarcia Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy strategii i działań podejmowanych przez obiekt handlowy w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., których celem jest poinformowanie zainteresowanych o otwarciu nowego obiektu handlowego oraz samej uroczystości otwarcia. Ważnym elementem oceny kampanii jest analiza budżetu wydarzenia, efektywności jego wykorzystania, kreatywności i skuteczności podejmowanych działań.
⇒ Kampania Wizerunkowa Roku [rozwiń]
Kategoria obejmuje działania podejmowane przez obiekt handlowy w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., składające się na strategię marketingową obiektu, którego nadrzędnym celem było zbudowanie wśród grupy docelowej klientów pożądanego wizerunku marki. W kategorię wpisują się także działania związane z rebrandingiem.
⇒ Magazyn Obiektu Handlowego Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy obiektów handlowych, które w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. wydawały magazyn dla swoich klientów, będący elementem szerszej strategii marketingowej/biznesowej centrum. Do konkursu mogą być zgłaszane publikacje zarówno drukowane, jak i ukazujące się wyłącznie online. Jury w ocenie magazynu bierze pod uwagę m.in.: jakość wydania, merytorykę, dopasowanie koncepcji i zawartości do grupy docelowej, ekspozycję produktów najemców, efektywność kosztową.
⇒ Kampania Internetowa Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy Obiektów Handlowych, które w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r. prowadziły aktywną kampanię internetową. Kategoria nie dotyczy długofalowego prowadzenia kanału w social-media.
DZIAŁANIA I STRATEGIA CSR OBIEKTÓW HANDLOWYCH
⇒ Działania i strategia CSR Obiektu Handlowego Roku [rozwiń]
Kategoria dotyczy dobrowolnych działań podejmowanych przez obiekt handlowy w okresie między 1 stycznia 2017 r. a 31 grudnia 2018 r., uwzględniających interes społeczny, ochronę środowiska oraz relacje z różnymi grupami interesariuszy, będących elementem szerszej i długofalowej strategii marki. Efektywność strategii bazuje na budowaniu dialogu społecznego i porozumienia oraz na odpowiedzialności i dbałości o etykę postępowania. Celem działań CSR nie jest realizacja celów biznesowych. Do działań związanych z odpowiedzialnością społeczną zaliczają się te zwracające uwagę na istotny problem społeczny i wynikające z niego zagrożenia. Do działań CSR nie należą akcje charytatywne.